Jom Diet Sihat

Rabu, 24 Oktober 2012

Red Rubine Basil

Pengunjung yang rajin membaca tulisan saya tentu perasan yang saya sangat sukakan keluarga basil. Walaupun jarang digunakan dalam masakan... Saya tanam juga sebab sukakan aromanya dan rupanya..
Ini ialah koleksi terbaru basil di taman mini kami. Basil Red Rubine ini dibeli di Sungai Buloh Greenlane dengan harga RM8 sepokok.. Saya sendiri belum cuba bagaimana rasanya... Jadi tak tau ler..


10 ulasan:

  1. Balasan
    1. ada kak mar... keluarga basil ni banyak..

      Padam
  2. Salam,

    tengok daun nya tu rasa nak meratah je..chantik sgt..

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pula tak sampai hati nak petik makan..sebab daun dia memang cantik..

      Padam
  3. betul..aroma basil sgt menyenangkan..kdg2 lekat kat tgn

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu lynn..tapi yang ini baunya lembut.. tak macam thai basil tu.

      Padam
  4. bau lembutt!! emmm..nak kena cari ni pokok nih buat koleksi

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada kat salah satu kedai kat sungai buloh tu..tapi lupa nama kedainya..

      Padam
    2. tadi ptg Lynn cari kat lot 52 kedai yg biasa tapi dia kata takder..2,3 kedai Lynn tengok tapi x jumpa.. (X balik kg sbb anak2 nak exam..Rizal jer yg balik sbb ada korban)

      Padam
    3. nanti kalau saya ke sg.buloh saya tengok nama kedainya..

      Padam