Jom Diet Sihat

Selasa, 28 Ogos 2012

Orkid Meriah

Salah satu kegembiraan menyambut hari raya tahun ini ialah apabila pokok orkid berbunga meriah... Kesemua 15pasu orkid gantung mengeluarkan bunga sejak awal Ramadhan... Bunganya pula bersilih ganti dengan yang baru... Sampai ke saat catatan ini ditulis...orkid itu masih belum surut bunganya...
ruang depan yang sempit

bahagian kiri rumah

    
bahagian kanan rumah

6 ulasan:

  1. wow... raya sakan dgn orkid... cantik! ^_^

    BalasPadam
  2. mmg pun... sedara yang datang semua mendongak ke bumbung je

    BalasPadam
  3. Cantik orkid tu...kat rumah ada 2 pasu...berbunga masa beli dulu jer...dah tak berbunga lagi dah...ntah kenapa...cara penjagaan tak btul kut...tapi halaman adik tu meriah sesangat...:)

    BalasPadam
  4. orkid saya pun ada yang tak berbunga... tapi orkid yang gantung ni paling rajin berbunga... dengar cakap2 orang orkid tak boleh bercampur akar dengan orkid jenis lain, kalau akarnya bercampur dengan orkid sebelah yang lain jenis atau warna dia ak bunga...tak tau la betul ke tak...

    BalasPadam
  5. aduh...gerammmm nengok orkid tuh!

    BalasPadam
  6. Geramnyaa tengok orkid kamu... sy dah sedekahkan orkid sy kat mak pasal malas berbunga... terbaru pkk limau kasturi pun pos lik kg pasal tak cukup cahaya matahari buahnya kecik2.. yg tggl pkk bunga yg berdaun ijau je.. kesian saya :((

    BalasPadam