Jom Diet Sihat

Sabtu, 15 Mac 2014

Cili Panjang Putih

Anak pokok saya beli di pasar malam. Rm2 sepokok. Siram dgn baja fertigasi AB sekali sekala time teringat. Pokok subur. Buah banyak. Tapi masalah biasa lalat buah.. dah guna umpan lalat buah pun masih ada yg datang.. redho je la.. tp bnyak2 mcm ni pun x habis makan jugak. Buah pedas.. picit sebiji dalam budu dah cukup.

13 ulasan:

  1. Salam Ibu Shafirul,

    Jenis sama ngan Mak Aji punya. Memang lebat cilinya kan!

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu.. sampai tak termakan. bukan hari2 makan cili pun. cili lama dulu dibuat jeruk pun x habis makan lagi, tp suka tanam pokok cili

      Padam

    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. nampak menyelerakan je cilli ni. tentu crunchy bila dapat yang fresh macam ni kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu... paling syoknya sebab bila nak makan baru keluar petik.

      Padam
  3. salam singgah
    jenis cili api juga ka?..lebat nya buahnya...

    BalasPadam
  4. Wah, lebatnya! Cili ni crunchy kan, bila digigit? Kalau x silap, di KK ni RM1 sepaket - mcm x sampai pun 10 biji.

    BalasPadam
  5. nampak pokok sihat...... kami pun dah lama tak tanam cili kecik. Teruja nak tanam balik..!!!

    BalasPadam
  6. Cili paling sedap tumis dgn ikan masin dgn daun bawang

    BalasPadam
  7. as salam..nak tanya kenapa pokok cili saya sering di serang semut..semua pokok ciliygsy beli mati diserang semut..sy berjaya biakkan melalui benih tp biler dh besar semut serang..

    BalasPadam
  8. as salam..nak tanya kenapa pokok cili saya sering di serang semut..semua pokok ciliygsy beli mati diserang semut..sy berjaya biakkan melalui benih tp biler dh besar semut serang..

    BalasPadam
  9. infonya sangat menarik,,,
    mantap,,,

    BalasPadam
  10. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam