Jom Diet Sihat

Sabtu, 17 Ogos 2013

Daun Tomato Bergulung

Di awak pertumbuhannya.. tomato king kong ini amat mendebarkan hati saya... daunnya subur hijau.. pertumbuhannya juga sangat cepat... saya tertunggu tunggu masa berbunganya... yang sedihnya bila bunga keluar.... daunnya mula jadi bergulung... mcm kering tapi tanah tak kering pun...aduuuuhh... tension betul la makcik.... nak buat macam mana ye.

7 ulasan:

  1. eh samala! bergulung lepas tu macam kekeringan.... berjangkit juga kat pokok selasih Thai saya :(

    BalasPadam
    Balasan

    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. Assalam ibu shafirul,

    melihat pada keadaan daun tomato tu sama keadaannnya seperti yang saya alami. X tahu di masa silapnye tau2 menggerekot pucuk.

    harap ibu shafirul dapat sama menyelesaikan masalah tomato,saya pun berharap ada kawan2 yang sudi bagi bantuan sbb saya sendiri pun kurang pasti keadaan tomato begini. . :)

    BalasPadam
  3. dah minta nasihat dari tuan is www.tanamsendiri.com. nampaknya kena siram 3 kali sehari dan letak botol mineral la dalam pasu nak membekalkan air berterusan.

    BalasPadam
  4. pokok kekeringan masa nak berbunga?

    BalasPadam
  5. Ni macam kena penyakit
    Eloknya tamatkan riwayatnya
    Usah menyiksa dia..

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum.

    Apa dah jadi dengan pokok ni sekarang, bang? Saya ada tanam cherry tomato. Kalau dapat tahu apa sebab dan cara mengatasi bagus juga kalau-kalau jadi dekat pokok saya.

    http://backyardgartner.blogspot.com/2013/11/cherry-tomato-3.html

    BalasPadam