Jom Diet Sihat

Ahad, 17 Mac 2013

Antara Dua Matahari

Sebenarnya tanam banyak benih matahari dalam bekas panjang ni. Tapi yang survive cuma dua. Satu kalau tak silap jenis giant yang dibeli dari blog tanamsendiri. Dan satu benih dwarf sunflower.

Benih giant tu kepalanya kembang agak besar jugalah tapi kelopaknya jarang jarang dan kurus.
Satu lagi pokok tumbuh rendah je. Lebih kurang 2 kaki je. Bunganya pun kecik berbanding giant tu. Tapi saya suka sebab kelopaknya berlapis dan agak tebal.
Kesimpulannya lepas ni saya akan tanam lagi dwarf sunflowers.



5 ulasan:

  1. Wah..mmg cantik dwarf tu.. nak cuba tanam type/color yg lain tak? Lynn br tanam (seeds dr Australia) so far dia tumbuh cantik cuma blm berputik. Kalau nak, email address to helite.enterprise@yahoo.com
    Tujuannya Lynn nak tengok samada color dia akan jadi lain atau tidak (sbb rasanya ia bergantung pd cuaca & tanah..) Boleh kita compare..

    BalasPadam
  2. cantik walaupun jarang-jarang heheheh

    BalasPadam
  3. lynn... kecik tapak tangan.. nyiru saya tadahkan. nanti saya emailkan alamat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. its ok.. dpt byk so kita share2.. boleh compare the colour turnout sbb cuaca kita lain, so berkemungkinan colornya jugak x sama..

      Padam
  4. salam, selamat berkenalan...saya pun tengah berangan nak shopping bahan-bahan untuk berkebun dalam rumah yang sebesar kangkang monyet tu, alhamdulillah..anak bujang kecik saya sangat rajin dan minat bertanam. alhamdulillah apa yang disemainya semua jadi pokok subur cuma emaknya saja tangan panas tanam apa pun tak jadi. so untuk memujuk beliau supaya tanam sayur yang boleh dimasak kat dapur kitaorang, saya ajak dia pg kedai benih beli pasu, tanah, baja dan benih. kita tgk ajelah hasilnya kelak ye..hehehehe

    BalasPadam